Bestelling en levering

Alles GRATIS geleverd door Huisenthuis.nl

Huisenthuis.nl levert alle bestellingen GRATIS in heel Nederland en België (m.u.v. de Waddeneilanden)
Voor levering buiten Nederland en België moeten wij extra bezorgkosten berekenen en geven wij vooraf een offerte voor deze extra kosten.

Bij elk meubel staat vermeld hoe dit geleverd wordt. Dit kan met een vrachtwagen zijn of met een pakketdienst. Als dit met de vrachtwagen wordt geleverd wordt je tijdig gebeld voor het maken van een leveringsafspraak. Een half uur voor de levering belt de chauffeur je nog even om te melden dat hij naar je onderweg is. Dat is nou de service van Huisenthuis.nl!
Op afspraak met een vrachtwagen leveren betekent wel dat wij op de afgesproken dag leveren. Je behoort dan wel thuis te zijn natuurlijk. Indien je niet thuis bent of wij de goederen niet kunnen leveren, en wij dus een 2e keer terug moeten komen, zijn de leverkosten ad  € 45,00 voor je eigen rekening.

Elke levering zal geschieden tot achter de voordeur, óók op een verdieping. Indien je op een verdieping woont en de te leveren producten zijn erg zwaar of groot, zal er met de leveringsafspraak overlegd worden hoe de levering gedaan zal worden.

Als er bij een artikel vermeld staat dat dit met DHL,  DPD of TNT verzonden wordt, wordt dit met de route van de betreffende bezorger geleverd. Deze bezorgdiensten sturen een mail met de melding dat het pakket onderweg is met een Track en Trace code. Je kunt met het volgen van de Track en Trace code exact zien waar je zending is en wanneer deze geleverd wordt. Bij praktisch alle bestellingen zal de leverdag de 1e werkdag na de 1e mail zijn. Indien je niet thuis bent voor de levering zal DHL de volgende 2 werkdagen het pakket nogmaals aanbieden. Indien DHL het pakket dan nog niet afgeleverd kan worden gaat het pakket naar het dichtstbij zijnde DHL parcelshop waar je je pakket dan zelf kunt afhalen. Er zal dan door de bezorger van DHL een bericht worden achtergelaten waar het pakket afgehaald kan worden.

Indien het een verzending van met TNT betreft zal TNT een bericht achter laten als je niet thuis bent. Hier staan verdere aanwijzingen op om het pakket toch te kunnen ontvangen.

In voorkomende gevallen kan het zijn dat Huisenthuis.nl afwijkt van de vermelde levermethode. Als er een artikel wordt besteld met de vermelding “Levering met vrachtwagen” én een artikel met vermelding “Levering via pakketdienst ” zal er voor gekozen worden de gehele bestelling met de vrachtwagen te leveren.

Kijk bij levering de verpakking goed na of er geen uitwendige schade te bemerken is. Zo ja, controleer het artikel en vermeld schade eventueel op de vrachtbrief. Vervolgens dient u eventuele schade binnen 48 uur te melden via de mail op info@huisenthuis.nl., vergezeld met een foto van de schade en een foto van de beschadigde verpakking. Schademeldingen na 48 uur gemeld, kunnen niet meer in behandeling worden genomen. Zie ook: https://www.huisenthuis.nl/veel-gestelde-vragen-2/

 Monteren

Alle prijzen bij Huisenthuis.nl zijn gebaseerd op zelfmontage. Maar als je een meubel toch wilt laten monteren kan dat. Alle meubelen waarbij vermeld staat dat ze met de vrachtwagen van Huisenthuis geleverd worden, kunnen gemonteerd worden door vakkundige bezorgers/monteurs.
Hiervoor geldt een tarief van € 48,50 per uur.  Deze kosten kun je bij bezorging en montage afrekenen aan de bezorger. Indien je van deze service gebruik wilt maken, kun je dit aangeven in het vak “Bestelnotities”.
Artikelen die met een pakketdienst  bezorgd worden. kunnen niet gemonteerd worden. Dit zijn altijd meubelen die eenvoudig zelf te monteren zijn.

 Waddeneilanden

Voor bezorging op de Waddeneilanden  en in het buitenland wordt een toeslag berekend, afhankelijk van het volume van de bestelde goederen. Hiervan wordt na bestelling aanvullend een offerte toegezonden.

 

Retouren

Wil je het product retourneren? Bevalt het product je niet of ziet er toch anders uit in je woonkamer dan je had verwacht? Dan kan je je meubel gewoon retourneren mits je dat binnen 30 dagen na leverdatum doet.

Bij het terug ophalen van de producten storten wij het totale aankoopbedrag terug. Volgens de Europese wetgeving voor Webshops mogen wij wel de werkelijke kosten van retourhalen in rekening brengen. Voor producten die met de vrachtwagen bezorgd zijn en opgehaald worden zijn die bedragen € 45,-.
Voor artikelen die per pakketdienst bezorgd zijn brengen wij € 12,50 retourkosten per pakket in rekening. Bij pakketten zwaarder dan 31,5 kg (Extra zwaar pakket) wordt een toeslag van € 20,- berekend. Retour halen in Belgie is 30% duurder.

Het meubel hoort wel in de originele onbeschadigde fabrieks-verpakking te zitten en mag niet gemonteerd geweest zijn. Het artikel dient onbeschadigd retour te komen. Zodra wij het artikel in goede staat hebben ontvangen storten wij het aankoopbedrag na aftrek van de retourneringskosten binnen een week terug op je rekening. (als vooruitbetaling van toepassing is)

Indien het meubel niet in goede staat retour komt door nalatigheid van verpakken, worden de kosten van herstel of het product hiervan verrekend met het aankoopbedragen/of na berekend.

Heb je een product dat je wilt retourneren? Vul dan ons retourfoumulier in.