Bestelling en levering

Alles GRATIS geleverd door Huisenthuis.nl

Huisenthuis.nl levert alle bestellingen GRATIS in heel Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden) en België in Oost- en West Vlaanderen.

Voor levering op de Waddeneilanden en buiten Nederland en België moeten wij extra bezorgkosten berekenen en geven wij vooraf een offerte voor deze extra kosten.

Bij elk meubel staat vermeld hoe dit geleverd wordt. Dit kan met een vrachtwagen zijn, met een pakketdienst of met dropshipment. Als dit met de vrachtwagen geleverd wordt krijg je een mail van onze transporteur, zodra je order gereed is voor bezorging.

In deze mail staat een link. Als je hierop klikt zie je ter controle een overzicht van je bestelling. Indien deze correct is kun je verder gaan door op de knop” Dit is correct” te klikken.

Vervolgens kun je je woonsituatie aanklikken zodat de transporteur vooraf weet in welk type huis hij af moet leveren. Vul de gevraagde afleversituatie in. Levering is gratis tot achter de voordeur, ongeacht de verdieping van een flat of appartement. Indien je de bestelling toch geleverd wilt hebben op een verdieping in je huis kun je dit tegen een geringe meerprijs laten doen. Dit kun je aangeven in het online proces bij het maken van de leveringsafspraak.Vervolgens krijg je een overzicht van mogelijke leverdata, waarbij je zelf de keuze kunt maken op welke mogelijke dat je de levering wilt hebben tussen 07.00 en 18.00 uur. Levering op zaterdag is ook mogelijk, indien als mogelijkheid aangegeven, tegen een meerprijs van € 7,-  Alle kosten van extra diensten zoals leveren op verdieping en leveren op zaterdag dienen bij levering aan de chauffeur betaald te worden. Dit kan met de Pin betaald worden. Direct na het bevestigen van je afspraak zul je per mail een bevestiging ontvangen van je gemaakte afspraak.

De dag voor de levering wordt er nog een mail gestuurd met een tijdsindicatie. Ruim een half uur voor de levering zal de chauffeur nog bellen dat hij onderweg is.
Op afspraak met een vrachtwagen leveren betekent wel dat wij op de afgesproken dag leveren. Je behoort dan wel thuis te zijn natuurlijk. Indien je een afspraak gemaakt heb en niet thuis bent of wij de goederen niet kunnen leveren, en wij dus een 2e keer terug moeten komen, zijn de leverkosten ad  € 45,00 voor je eigen rekening.

Als er bij een artikel vermeld staat dat dit met DHL verzonden wordt, wordt dit met de route van de betreffende bezorger geleverd. Deze bezorgdienst stuurt een mail met de melding dat het pakket onderweg is met een Track en Trace code. Je kunt met het volgen van de Track en Trace code exact zien waar je zending is en wanneer deze geleverd wordt. Bij praktisch alle bestellingen zal de leverdag de 1e werkdag na de 1e mail zijn. Indien je niet thuis bent voor de levering zal DHL de volgende 2 werkdagen het pakket nogmaals aanbieden. Indien DHL het pakket dan nog niet afgeleverd kan worden gaat het pakket naar het dichtstbij zijnde DHL parcelshop waar je je pakket dan zelf kunt afhalen. Er zal dan door de bezorger van DHL een bericht worden achtergelaten waar het pakket afgehaald kan worden.

Indien er bij het artikel staat vermeld: Levering via Dropshipment betekent dit dat je zending direct vanaf de fabriek verzonden wordt. Afleverdatum bepalen is dan helaas niet mogelijk.

In voorkomende gevallen kan het zijn dat Huisenthuis.nl afwijkt van de vermelde levermethode. Als er een artikel wordt besteld met de vermelding “Levering met vrachtwagen” én een artikel met vermelding “Levering via pakketdienst ” zal er voor gekozen worden de gehele bestelling met de vrachtwagen te leveren.

Kijk bij levering de verpakking goed na of er geen uitwendige schade te bemerken is. Zo ja, controleer het artikel en vermeld schade eventueel op de vrachtbrief. Vervolgens dient u eventuele schade binnen 48 uur te melden via de mail op info@huisenthuis.nl., vergezeld met een foto van de schade en een foto van de beschadigde verpakking. Schademeldingen na 48 uur gemeld, kunnen niet meer in behandeling worden genomen. Zie ook: https://www.huisenthuis.nl/veel-gestelde-vragen-2/ Indien geen geen melding van zichtbare schade is gemeld op de vrachtbrief, kunnen wij geen vervolgschade verder erkennen.

 Monteren

Alle prijzen bij Huisenthuis.nl zijn gebaseerd op gratis bezorging. Bij elk artikel staat vermeld of dit gemonteerd of ongemonteerd geleverd wordt.
Indien het artikel ongemonteerd geleverd wordt en zelf monteren een probleem voor je is, is er zeker een klusbedrijf in je regio die je meubel voor een sympathieke prijs kan monteren.

 Waddeneilanden

Voor bezorging op de Waddeneilanden  en in het buitenland wordt een toeslag berekend, afhankelijk van het volume van de bestelde goederen. Hiervan wordt na bestelling aanvullend een offerte toegezonden.

Retouren

Wil je het product retourneren? Bevalt het product je niet of ziet er toch anders uit in je woonkamer dan je had verwacht? Dan kan je je meubel gewoon retourneren mits je dat binnen 30 dagen na leverdatum doet.

Bij het terug ophalen van de producten storten wij het totale aankoopbedrag terug. Volgens de Europese wetgeving voor Webshops mogen wij wel de werkelijke kosten van retourhalen in rekening brengen. Voor producten die met de vrachtwagen bezorgd zijn en opgehaald worden zijn die bedragen € 45,-.
Voor artikelen die per pakketdienst bezorgd zijn brengen wij € 12,50 retourkosten per pakket in rekening. Bij pakketten zwaarder dan 31,5 kg (Extra zwaar pakket) wordt een toeslag van € 20,- berekend. Retour halen in Belgie is 30% duurder.

Je bent niet verpicht de retourzending door ons te laten verzorgen. Je mag natuurlijk ook voor eigen kosten en risico je aankoop aan ons retourneren.

Het meubel hoort wel in de originele onbeschadigde fabrieks-verpakking te zitten en mag niet gemonteerd geweest zijn. Het artikel dient onbeschadigd retour te komen. Zodra wij het artikel in goede staat hebben ontvangen storten wij het aankoopbedrag na aftrek van de retourneringskosten binnen een week terug op je rekening. (als vooruitbetaling van toepassing is)

Indien het meubel niet in goede staat retour komt door nalatigheid van verpakken, worden de kosten van herstel of het product hiervan verrekend met het aankoopbedragen/of na berekend.

Heb je een product dat je wilt retourneren? Vul dan ons retourfoumulier in.