Bestelling en levering

Alles GRATIS geleverd door Huisenthuis.nl

Huisenthuis.nl levert alle bestellingen GRATIS in heel Nederland en België in Oost- en West Vlaanderen. (m.u.v. de Waddeneilanden en Wallonië)
Op de Waddeneilanden en in Wallonië worden artikelen met de vermelding “levering per pakketdienst” ook Gratis geleverd.
Voor artikelen met de vermelding “Levering per vrachtwagen” zijn wij genoodzaakt een toeslag te hanteren en zullen wij deze toeslag per bestelling offreren. Pas na jouw akkoord hiervan zullen wij tot levering over gaan.

Bij elk meubel staat vermeld hoe dit geleverd wordt. Dit kan met een vrachtwagen zijn, met een pakketdienst of via  dropshipment.

Levering  met een vrachtwagen

Als je bestelling met de vrachtwagen geleverd wordt krijg je een mail van ons wanneer je zending gereed staat met een telefoonnummer van onze transporteur.
Je kunt via dit nummer een leveringsafspraak maken die jou het beste past.
Leveringen zijn uitsluitend op werkdagen. Indien gewenst kan de chauffeur een half uur voor de levering bellen dat hij naar je onderweg is. Je kunt dit aangeven op het moment dat je een de telefonische leveringsafspraak maakt.Levering van de goederen is tot achter de voordeur.
Op afspraak met een vrachtwagen leveren betekent wel dat wij op de afgesproken dag leveren. Je behoort dan wel thuis te zijn natuurlijk. Indien je een afspraak gemaakt heb en niet thuis bent of wij de goederen niet kunnen leveren, en wij dus een 2e keer terug moeten komen, zijn de leverkosten ad  € 35,00 voor je eigen rekening. Indien je geen herlevering wenst wordt de zending als retourzending aangemerkt en worden de retourkosten verrekend.

Levering met Pakketdienst.

Als er bij een artikel vermeld staat dat dit met DHL verzonden wordt, wordt dit met de route van de betreffende bezorger geleverd. Deze bezorgdienst stuurt een mail met de melding dat het pakket onderweg is met een Track en Trace code. Je kunt met het volgen van de Track en Trace code exact zien waar je zending is en wanneer deze geleverd wordt. Bij praktisch alle bestellingen zal de leverdag de 1e werkdag na de 1e mail zijn. Indien je niet thuis bent voor de levering zal DHL de volgende 2 werkdagen het pakket nogmaals aanbieden. Indien DHL het pakket dan nog niet afgeleverd kan worden, en het pakket is niet al te groot, gaat het pakket naar het dichtstbij zijnde DHL parcelshop waar je je pakket dan zelf kunt afhalen. Er zal dan door de bezorger van DHL een bericht worden achtergelaten waar het pakket afgehaald kan worden. Grote en zwaarder paketten zullen nogmaals aangeboden worden.

Bij grotere pakketten kan het zijn dat DHL in zijn Track en Trace wel een datum aangeeft maar geen tijdsindicatie.

De leveringen met pakketdiensten groeien nog steeds. Realiteit momenteel is, dat geen enkele pakketdienst deze groei kan bijhouden. Dit kan soms resulteren in vertragingen maar dit is buiten de schuld van Huisenthuis.nl om. In geval van een vertraging zullen wij er alles aan doen dit optimaal voor u te begeleiden.

Levering via Dropshipment

Dit is een verzendmethode waarbij de verzending direct af fabriek vezorgd wordt.
Indien er bij het artikel staat vermeld: Levering via Dropshipment betekent dit dat je zending direct vanaf de fabriek verzonden wordt. Afleverdatum bepalen is dan helaas niet mogelijk.
Je zult wel een Track en Trace krijgen van de bezorger of gebeld worden voor een bezorgafspraak.

In voorkomende gevallen kan het zijn dat Huisenthuis.nl afwijkt van de vermelde levermethode. Als er een artikel wordt besteld met de vermelding “Levering met vrachtwagen” én een artikel met vermelding “Levering via pakketdienst ” kan er voor gekozen worden de gehele bestelling met de vrachtwagen te leveren.

 Waddeneilanden

Voor bezorging op de Waddeneilanden  en in het buitenland wordt een toeslag berekend, afhankelijk van het volume van de bestelde goederen. Hiervan wordt na bestelling aanvullend een offerte toegezonden.

Schade bij levering.

Kijk bij levering de verpakking goed na of er geen uitwendige schade te bemerken is. Zo ja, controleer het artikel en vermeld schade eventueel op de vrachtbrief. Vervolgens dient u eventuele schade binnen 48 uur te melden via de mail op info@huisenthuis.nl., vergezeld met een foto van de schade en een foto van de beschadigde verpakking. Schademeldingen na 48 uur gemeld, kunnen niet meer in behandeling worden genomen. Zie ook: https://www.huisenthuis.nl/veel-gestelde-vragen-2/ Indien geen geen melding van zichtbare schade is gemeld op de vrachtbrief, kunnen wij geen vervolgschade verder erkennen.

 Monteren

Alle prijzen bij Huisenthuis.nl zijn gebaseerd op gratis bezorging. Bij elk artikel staat vermeld of dit gemonteerd of ongemonteerd geleverd wordt.
Indien het artikel ongemonteerd geleverd wordt en zelf monteren een probleem voor je is, is er zeker een klusbedrijf in je regio die je meubel voor een sympathieke prijs kan monteren.

Retouren

Wil je het product retourneren? Bevalt het product je niet of ziet er toch anders uit in je woonkamer dan je had verwacht? Dan kan je je meubel gewoon retourneren mits je dat binnen 30 dagen na leverdatum doet.
Het meubel hoort wel in de originele onbeschadigde fabrieks-verpakking te zitten en mag niet gemonteerd geweest zijn. Het artikel dient onbeschadigd retour te komen. Zodra wij het artikel in goede staat hebben ontvangen storten wij het aankoopbedrag na aftrek van de retourneringskosten binnen een week terug op je rekening. (als vooruitbetaling van toepassing is)

Bij het terug ophalen van de producten storten wij het totale aankoopbedrag terug minus de eventuele retour kosten. Volgens de Europese wetgeving voor Webshops mogen wij wel de werkelijke kosten van retourhalen in rekening brengen. Voor producten die met de vrachtwagen bezorgd zijn en opgehaald worden zijn die bedragen € 45,-.
Voor artikelen die per pakketdienst bezorgd zijn brengen wij € 12,50 retourkosten per pakket in rekening. Bij pakketten zwaarder dan 31,5 kg (Extra zwaar pakket) wordt een toeslag van € 20,- berekend. Retour halen in Belgie is 30% duurder.

Je bent niet verplicht de retourzending door ons te laten verzorgen. Je mag natuurlijk ook voor eigen kosten en risico je aankoop aan ons retourneren.

Indien het meubel niet in goede staat retour komt door nalatigheid van verpakken, worden de kosten van herstel of het product hiervan verrekend met het aankoopbedragen/of na berekend.

Heb je een product dat je wilt retourneren? Vul dan ons retourfoumulier in.

Tenslotte……

Huisenthuis is een echte meubelspecialist met verstand van zaken. Je doet geen zaken met een warenhuis die ook potten en pannen, kleding, elektra etc. etc.verkoopt. Dus op elke vraag komt gericht antwoord van vakkundige medewerkers die kennis van hun producten hebben. En zouden ze het onverhoopt niet weten….., dan hebben we korte lijnen met onze leveranciers om snel een gedegen antwoord op je vraag te geven. Het zelfde geldt voor het snel nazenden van een onderdeel, montagetekening etc. Aan deze kenmerken herken je de echte vakman hetgeen van onschatbare waarde is voor jou als klant.